Fabryka Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu jest pierwszym zakładem poza Azją, w którym produkowane są przekładnie do układów hybrydowych. Nową linię produkcyjną przekładni do napędu hybrydowego 4. Generacji uruchomiono oficjalnie w zeszły wtorek.
Przekładnie będą montowane w nowej Corolli Hybrid i Toyocie C-HR Hybrid. Są one kluczowym elementemnapędu hybrydowego Toyoty, który koordynuje współdziałanie motoru elektrycznego i silnika spalinowego.
– Wprowadzenie technologii produkcji przekładni hybrydowej do TMMP jako pierwszej fabryki poza Azją to dla nas ogromne wyróżnienie i wyraz ogromnego zaufania, jakim władze koncernu darzą polskie fabryki Toyoty. To pokazuje potencjał naszych pracowników oraz konkurencyjność całej organizacji – mówił podczas uroczystości w Wałbrzychu Eiji Takeichi, prezes TMMP.
Uruchomienie linii produkcyjnej nowej przekładni do napędu hybrydowego wiązało się z inwestycją 288 mln zł. Po wdrożeniu tego oraz kolejnych, zaplanowanych na najbliższe lata projektów, całkowity poziom inwestycji w polskie fabryki Toyoty wyniesie ponad 4,5 mld zł. Inwestycja ta pozwoli także stworzyć nowe miejsca pracy. Do roku 2020 poziom zatrudnienia w zakładach TMMP wzrośnie o prawie 600 osób do łącznej liczby ponad 2500 pracowników. Obecnie trwa rekrutacja pracowników do obu fabryk Toyoty w Polsce: w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach.
Hybrydy są dla Toyoty ważnym ogniwem w procesie dochodzenia do aut zero-emisyjnych. W miejskich warunkach hybrydy to auta półelektryczne, które gwarantują drastyczną redukcję emisji spalin. Stanowią dziś pokaźną grupę w masie wszystkich nowych aut sprzedawanych w Polsce – ich roczna sprzedaż w tym roku szacowana jest na około 20 tys. egzemplarzy. Dopracowywana od ponad 20 lat technologia produkcji pozwala oferować je w cenach zbliżonych do wersji konwencjonalnych. Eksperci uważają, że za kilkanaście lat miejska motoryzacja będzie należeć do aut w pełni elektrycznych, ale droga do niej prowadzi przez masowo wykorzystywane hybrydy.
Fot. użyczone (TMMP)
Dodaj komentarz