To dopiero będzie hit. Przy szkole podstawowej powstanie plac, na którym dzieciaki będą mogły bawić się i uczyć do woli. Inwestycja zostanie sfinansowana z pieniędzy pochodzących z Funduszu Toyoty.
Co ważne w Jedlinie-Zdroju nie ma jeszcze takiego miejsca, które przy szkole stwarzałoby warunki do nauki i zabawy. Nie ma, ale niedługo będzie dzięki zaangażowaniu dyrekcji i nauczycieli z Miejskiej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka, którzy napisali projekt, wzięli udział w
konkursie ogłoszonym przez Toyotę Motor Manufacturing Poland i dostali dofinansowanie. Projekt będzie realizowany pod nazwą „Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej w Jedlinie-Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu”. Inwestycję rozpoczęto w styczniu, a dotacja z Funduszu Toyoty to dokładnie 5370 zł.
Park powstanie tuż za szkołą na zaniedbanym terenie przylegającym do dwóch ścian budynku szkolnego. Niedługo stanie tam plac do zabawy i nauki oraz rekreacji, na który składać się będą: gry plenerowe „Klasy”, „4 w rzędzie”, „Molkky”, Szachy” (na trzy osoby) oraz cztery tablice informacyjno-dydaktyczne. Tablice edukacyjne zostaną ustawione wzdłuż ściany budynku szkoły. Na placu staną „ławki” wykonane z brył drzewa.
W trakcie zajęć prowadzonych w „ Parku Nauki i Zabawy” uczniowie będą mogli rozwijać swoją naturalną aktywność ruchową, rywalizować w grach, prowadzić badania i obserwacje, dbać o swój teren wzbogacając go o własne pomysły zrodzone podczas nauki i zabawy. Nabywać praktyczne umiejętności podczas gier i zabaw (przeliczanie, przewidywanie, szacowanie itp.). W trakcie roku szkolnego w planach jest organizowanie cyklicznych zajęć z matematyki, przyrody, historii, języka polskiego, wychowania fizycznego i zachowań ekologicznych.
Jak mówią w szkole założeniem było wykorzystanie istniejącej naturalnej przestrzeni wokół placówki do celów dydaktycznych przy jednoczesnym stałym zagospodarowaniu terenu w sposób trwały i estetyczny.
Ostatnim etapem realizacji projektu będzie Festiwal Nauki i Zabawy, który zostanie zorganizowany w dniu otwarcia placu.
Etapy przekształcenia terenu
1.Adaptacja terenu i wysiew trawy (wyznaczenie alejek spacerowych i miejsc do gier, tablic, ławeczek).
2.Wymalowanie ścian (dwie ściany muru oporowego przy szkole).
3.Zakup gier planszowych oraz montaż gier plenerowych.
4.Zakup i montaż tablic informacyjno-edukacyjnych.
Dodaj komentarz